Pixar

dilluns, 28 de febrer del 2011 Posted by Guille


Quan mirem endarrere en el temps i pensem en les pel·lícules que ens van fer riure i plorar quan érem petits, o pensem en les pel·lícules que ens van emocionar i ens van fer gaudir com mai, totes elles tenen un  element en comú: Disney.

La companyia Disney va ser la reina de l’animació al segle XX, i es podria considerar que més que ser una empresa dedicada a la fabricació de pel·lícules, Disney va ser una fabrica de clàssics i de pel·lícules que perduren per sempre a la retina dels espectadors. Actualment, Pixar ha agafat el relleu natural de Disney, i s’ha convertit en “la companyia” d’animació per excel·lència i en la fàbrica de clàssics del segle XXI, es a dir, s’ha convertit en el que va ser Disney al segle XX. 


Pixar va néixer com un somni però ha acabat sent una fabrica de somnis. Pixar s’ha convertit en un repte constant. Pixar nomes competeix contra ell mateix. Cada nova pel·lícula ha de ser millor que l’anterior. Cada pel·lícula ha de ser tècnicament millor, ha de ser divertida intel·ligent, i de qualitat.
Pixar mai ha perdut l’essència ni l'esperit del primers dies, quan eren un grup de recerca i d’investigació sobre les imatges 3d. És per això que cada nova pel·lícula implica un nou repte, tant en aspectes quantitatius(numero d'espectadors, recaptació, etc) com de forma qualitativa. A Pixar les noves produccions no son projectes: són reptes.

Toy story va ser la primera pel·lícula d'animació feta en 3d. A bitxos és van multiplicar el nombre de formigues per 10 respecte a la possibilitats tècniques que hi havia. A “Monstres SA” és van recrear cabells d'una manera excel·lent, una cosa que des de sempre, havia estat pràcticament impossible en l'industria de l'animació. El famós personatge de Nintendo Mario Bros, porta la famosa gorra vermella degut a que el seu creador, Shigeru Miyamoto, va ser incapaç de recrear la textura dels cabells. En canvi, a “Monstres SA”, el co-protagonista Sully te 2.320.413 cabells renderitzats que confeccionen el seu cos.
Un altre dels aspectes importants de pixar es la llibertat creativa que se'ls hi ha donat sempre als seus treballadors. A mes a mes, l'empresa te una política de confiança envers al treballadors, que els fan sentir part del projecte.

Les oficines, a diferència dels llocs normals, no son llocs freds, grisos i sense vida. Les oficines de pixar son llocs plens de vida, de color, de jocs i de joguines. És un lloc que seria el somni de qualsevol nen, i la oficina ideal per a qualsevol adult. En aquestes oficines hi ha tot això per tal d'oferir la possibilitat als treballadors de que, quan ho necessitin, tinguin un espai per evadir la ment, per distreure’s, per compartir, per parlar de projectes i idees de feina en un context més informal, que normalment es on neixen les idees. Les idees no neixen en sales de reunions, neixen en bars, i llocs distrets. En llocs on la ment pot fluir lliurement sense cap barrera, i Pixar és una fàbrica d’idees.

...i per tant, lo normal, es que surtin coses com aquestes:

 Recopilació de 500 escenes de les pel·lícules de: The Beauty of Pixar