Procrastinar

dijous, 19 de juny del 2008 Posted by Guille

Procastinar es una d'aquelles paraules que s'escolten(o si mes no es llegeixen) molt la la web 2.0.
Procastinar, del llati procrastinare, segons el diccionari de la RAE (ja que no se quin es l'equivalent català) el seu significat es diferir aplazar, es a dir, aplaçar fins l'ultim moment la feina que hauriem d'estar fer i mantenir-nos ocupats fent activitats diverses.

A arrel d'això, Johnny Kelly ha fet com a treball de graduació del Royal College of Art, aquest curt experimental:



Potser a molts de vosaltres us ha passat que, durant aquesta època d'exàmens, a l'hora de posar-vos a estudiar, heu fet mil i una cosa. Al menys jo, he modificat la configuració del linux del portàtil, m'he pres molts red bull del carrefour(per cert, excel·lent relació qualitat preu), he revisat 102 vegades al dia el correu, he apres, llegit i mirat moolt futbol i he actualitzat més que mai el blog.

De totes maneres i com a consol, el aplaçar tota aquesta feina, resulta que es bo per a la creativitat i la eficiència, ja que en aquest moments en el que ja t'ho veus a sobre, en que toca fer l'sprint final, es quan surten les millors idees:

"procrastinar es un factor primordial en el proceso creativo, porque cuando el coste de la procrastinación se incrementa, lo hace también la probabilidad de aparición de pensamientos radicalmente nuevos.”

(John Maeda,Necessary procrastination)

De totes maneres, sempre es millor fer les coses amb temps i deixar els detalls finals per, com el seu nom indica, per el final

Ara podeu seguir estudiant.....


Via El blog d'Enrique Dans 100% recomanable

  1. maxim procastinejador aquests dies i tant!
    Que bé que tinguis un blog decent guille! El seguent pas és pillar un ordinador vell, fer-ne un servidor i tenir-hi el blog allí ;) jejej.

    D'altra banda, ja tens linux, fantàstic! Ubuntu? Jo el tema de tocar la part gràfica ja hi vaig perdre el temps el quadrimestre passat jajajaja, ara el tinc ben maquejat, compiz+emerald+awn que dóna per molt. Ja intercanviarem trucs linuxeros, que n'hi ha per donar i per vendre! De fet hi ha un blog linuxero d'un grup de gent que acabo de conèixer a blogspot també. Join Free Software es diu ;)

    escriu escriu.

  1. Que gran la paraula! (No sabia ni que existia, que mala periodista... :-S) i el eperimental m'ha encantat!!

  1. uix, volia dir que m'ha encantat el vídeo experimental... :-D

  1. guilleee!
    t'anava a posar un missatget de despedida del flog, però millor un de benvinguda aquí no?
    m'he llegit unes quantes entrades d'aquestes que has escrit i m'ha agradat molt, ja m'hi aniré passant que el trobo interessant :)
    sens dubte un altre món que el flog... i cap a millor!
    quan deixi els números una stona i me'n recordi de com s'escrivia potse me'n faig un! que també estaria bé potser...

    segueix així ;)